Vi er Lions

Publisert av John Ivar Rygge den 07.11.20. Oppdatert 08.11.20.

Vi er Lions – men hva er Lions?

Har du vokst opp i nærmiljøet vårt eller flyttet hit i voksen alder? Uansett har du sikkert møtt på Lions Club Nittedal. Vi er den lokale delen av en stor verdensomspennende humanitær serviceorganisasjon med 1,3 millioner medlemmer. Men hva er vi egentlig – la oss forklare!

Lions-klubbene består av mennesker som ønsker å bruke noe av sin fritid til å hjelpe andre. Vi er helt fri for hemmelighetskremmeri og sære seremonier. Lions er også politisk og religiøst nøytrale. Lions er åpen for «vanlige mennesker» og gir innsyn på alle nivåer.

100 prosent til prosjektene

Vi samler inn penger gjennom inntektsbringende aktiviteter, og gir alt videre til dem som virkelig trenger det. Et viktig (og unikt) prinsipp er at 100 prosent går ut igjen til hjelpeprosjektene. Dette er et ufravikelig prinsipp for alle i organisasjonen vår.

Alle administrasjonskostnader blir betalt via medlemskontingenten. Derfor blir aktivitetsmidler og driftsmidler regnskapsført og forvaltet på separate konti.

Det er vi i Lions Club Nittedal som i en årrekke gjennom Mitt Valg har støttet forebyggende arbeid for barn og unge.

Vi ønsker oss litt friskt blod

Du kan bli medlem og vi ønsker særlig yngre foreldre med barn velkommen. Dere kan velge å være fullverdig medlem, eller aktivitetsmedlem som hjelper til på enkeltaktiviteter. Det er hyggelig å hjelpe andre, og vi har et supert miljø i Lions Club Nittedal. Medlemsmøtene våre er fast 1. tirsdag i måneden da vi møtes i kantina til Ellco Etikett i Holumskogen.

Ønsker du å vite litt mer?

Les mer på www.lions.no , www.nittedal.lons.no eller kontakt John Ivar Rygge på mobil: 909 55 596 eller på e-post: john.rygge@online.no

The International Association of Lions Clubs ble stiftet i Chicago, USA den 7. juni 1917 av forretningsmannen Melvin Jones. Lions Clubs International har siden vokst til 45.000 klubber og 1,35 millioner medlemmer i over 200 land og geografiske områder.

Lions kom til Europa i 1948, med Sverige som første europeiske land. I 1949 kom Norge med i Lions, som det fjerde landet i Europa. Slemdal Lions ble stiftet 26. Oktober 1961.