Hva er Lions

Publisert av John Ivar Rygge den 11.11.20. Oppdatert 30.01.21.

Lions er en frivillig humanitær organisasjon med over 1,4 millioner medlemmer i over 200 land. Vi er kvinner og menn som vil bidra til å styrke lokalsamfunn og støtte de som trenger det, både lokalt og globalt. Vi er gode venner som hjelper andre!

Klubbaktiviteter og nasjonale innsamlingsaksjoner som Lions Tulipanaksjon og Lions Røde Fjær gjør Lions Norge i stand til å hjelpe andre med titalls millioner kroner årlig. Lions er spesielt engasjert i å hjelpe syns- og funksjonshemmede, trygge oppvekstsvilkår for barn og unge, og bidra til en verdig alderdom. Internasjonalt fokuserer Lions på diabetes, barnekreft, sult, syn, og miljø. Lions har også et program for internasjonal ungdomsutveksling og et program for skoler/barnehager, Mitt Valg (Lions Quest). I tillegg samarbeider vi for å gjenoppbygge samfunn etter katastrofer og utrydde meslinger.

Lions Røde Fjær 2020 er forlenget: Hovedbudskapet for aksjonen er; Lions Røde Fjær 2020 går til bygging av et familie- og kompetansehus på Beitostølen Helsesportsenter. Senteret arbeider for at alle funksjonshemmede barn skal ha likeverdige muligheter uavhengig av funksjonsnedsettelser, etnisk bakgrunn og bosted. Motto: Små helter. Store drømmer.